Druh výsledku: Ověřená technologie (Certified technology)
Vydáno/uděleno: 2013

Popis

Charakteristika surovin: základní surovinou při ověřovací výrobě byl polofoukaný silniční asfalt (polotovar AP 80), pryžový granulát se zrnitostí do 1 mm a stabilizační přísada zlepšující především skladovací stabilitu. Popis způsobu výroby: výroba proběhla na provozu 03. Dávkování gumy probíhalo ručně z velkého „bigbagu“ (1 tuna), aby se potřebné množství odvážilo. Transport šnekovým dopravníkem do násypky mlýna probíhal bez tvorby hrudek či ulpívání na stěnách zařízení. Směšování s asfaltem a homogenizační proces zůstalo shodné s technologií výroby polymerem modifikovaných asfaltů. Po ukončení dávkování granulátu byl mlýn propláchnut čistým asfaltem. Výkon mlýna musel být poloviční proti jeho běžnému výkonu, tj. asi 7 t/h, aby stačil výkon dávkování granulátu. Teplota modifikace byla cca 10°C pod stanovenou hodnotou z důvodu nedostatečně vyhřátého asfaltu (výrazně vyšší podíl modifikátoru snížil teplotu po smíchání - při příští výrobě nutno teplotu zvýšit). Směs odcházela z mlýna do domíchávací nádrže, kde byla dále míchána mechanickým míchadlem. Po dokončení várky byla do domíchávací nádrže přidána stabilizační přísada. Míchání pokračovalo 2 hodiny. Potom byl odebrán vzorek ke kontrole kvality.

Jakostní kritéria produktu: pro pojivo byla vydána podniková jakostní specifikace JS-065, která splňuje také požadavky německého předpisu TL RmB z roku 2010. Na nové pojivo Mofalt RMB vydal TZUS Praha stavební technické osvědčení a certifikát podle NV č. 163/2002. Dosažení cíle provozního pokusu: ověřovací výroba Mofaltu RMB proběhla na provozu 03 úspěšně bez větších komplikací. Při výrobě, přepravě a pokládce nebyly patrny významné emise zapáchajících látek. Obalování asfaltové směsi, její pokládka a hutnění proběhly při nižších podzimních klimatických teplotách bez komplikací ze strany stavební organizace.